Allerjik Rinit

Alerjik Rinit, burun mukozasının alerjene (en sık polen) maruz kalmasına bağlı gelişen bir dizi immünolojik reaksiyonlar neticesinde peşpeşe hapşırma, burun akıntısı, burun tıkanıklığı ile karakterize iltihabıdır. Endüstriyel ülkelerde daha yaygın olup çocuk ve erişkin dönemde %30’ lara varan bir sıklığa sahiptir.

Bir bireyin havadaki partiküllere (alerjen), gıdaya, ilaçlara ve cilde temas ettiğinde kızarıklık, kaşıntı gibi şikayetlere neden olabilen kimyasallara karşı alerjisi olabilir. Astım öksürük, ıslık çalar tarzda soluk alıp verme ,nefes darlığı, sık nefes alıp verme belirtilerinin olduğu, kronik hava yolu hastalığıdır.

Allerjik Rinit Tedavisi

Allerjik Rinit tedavisinde , dünyada en sık alerjiye neden olan gıda, polen, toz gibi etkenlerin bakıldığı, PRICK olarak adlandırılan ve koldan yapılan alerji testi çok önemlidir. Zira alerji tedavisinden korunma en önemli basamaktır. Prick testi, kişiye alerji yapan faktörün adını koyduğu gibi, alerjinin şiddetini de ortaya koyar. Bu da alerjik rinit tedavisinde çok önemli bir rol oynamaktadır.

Aşı Tedavisi ve İmmünoterapi

Tedavi ve korunmadan yarar görmeyen bireylerin alerjene karşı duyarsızlaştırılması esasına dayanır.Dil altı ,koldan yapılan formları mevcuttur.

Cilt Allerjisi

Yama testi; alerjik kontakt dermatit (temas egzaması) denilen egzamanın tanısında kullanılan bir deri testidir. Alerjik kontakt dermatit, alerjen madde ile önceden duyarlanmış kişilerde tekrarlayan temaslarda 48-96 saat içinde ortaya çıkan alerjik bir egzamadır.

Yama testi bu hastalığa sebep olabilecek alerjenleri saptamak amacıyla uygulanan tanısal bir yaklaşımdır.

Allerjik Rinit Tedavisi Fiyatları 2022

Allerjik rinit tedavisi fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.